Cart

You have nothing in your cart.

Subtotal

$0.00

SPRING SALE! Take 20% off in-stock clothing with code SPRINGSALE2024 by 5/12. Does not apply to previous orders or pre-orders. Final Sale. Free US ground shipping for orders over $350. Santa Barbara boutique now open!

KAAREM Presents: Viễn tưởng đường phố

Videos – October 2017

A film by Trương Minh Quý

 

Viễn tưởng đường phố, a connection between fashion and science fiction stories is our fantasy. If reading a sci-fi story, Solaris for example, transports us to another planet full of bizarre unknown creatures. Then in quite the same way, wearing new clothes inspires our fantasy: we feel that we become new people. This Kaarem collection gives me a futuristic sense due to its forms and textures. It also gives the sense of open creativity. The fabrics tailored into minimalistic forms become like a cinema screen on which we project our wildest imaginations. We feel freed. We move forward. We elevate towards the world of the wonders.

Trương Minh Quý, a Vietnamese filmmaker, lives and works here and there in the vibrancy of memories and present moments. His narratives and images, lying between document and fiction, personal and impersonal, draw on the landscape of his hometown, childhood memories, and the historical context of Vietnam. He has exhibited his films at Clermont-Ferrand Film Festival, Oberhausen Film Festival, Les Rencontres Internationales Paris/Berlin and VideoBrasil.

Viễn tưởng đường phố, có một mối kết nối giữa thời trang và truyện khoa học viễn tưởng, đó chính là sự hư cấu huyền ảo của chính chúng ta. Nếu đọc một câu truyện giả tưởng, ví dụ như Solaris, đưa chúng ta tới hành tinh khác nơi đầy những sinh vật kì lạ bí ẩn. Thì cũng gần như thế, mặc một trang phục mới gây cảm hứng để chúng ta tượng tưởng: chúng ta cảm thấy mình như một người khác.

Bộ sưu tập này của Kaarem gây cho tôi một cảm giác vị lai bởi kết cấu và chất liệu của những bộ trang phục. Đó cũng là cảm giác của sự sáng tạo rộng mở. Những thước vải được cắt đo theo phong cách tối giản trở thành tấm màn chiếu nơi chúng ta phóng lên những điều tượng tưởng hoang dã nhất. Chúng ta cảm thấy tự do. Chúng ta đi về phía trước. Và chúng ta bay lên đến thế giới đầy sự kinh ngạc.

Trương Minh Quý, người làm phim Việt Nam, ở và làm việc đây và đó giữa những rung động của kí ức và hiện tại. Những câu chuyên và hình ảnh phim của anh, nằm giữa tài liệu và hư cấu, cá nhân và phi cá nhân, lấy cảm hứng và chất liệu hoá từ phong cảnh quê nhà và kí ức thơ ấu cũng như bối cảnh lịch sử Việt Nam. Phim của anh đã được chiếu ở các liên hoan phim và triển lãm như Clermont-Ferrand, Oberhausen, Les Rencontres Internationales Paris/Berlin, VideoBrasil.

A production by KAAREM

Director:
Trương Minh Quý

Camera:
Lêna Bùi

Featuring:
Lê Nữ Băng Tâm

music:
Đào Tùng

Hair & Make-up:
Trí Minh Nguyễn

Production:
Kathy Minh Bạch
Cheeckie Nguyễn
Chuong Pham

Special thanks to
Ronnie Lin
The Kaarem Studio Team

KAAREM Video: Viễn tưởng đường phố Film by Trương Minh Quý

KAAREM Video: Viễn tưởng đường phố Film by Trương Minh Quý

KAAREM Video: Viễn tưởng đường phố Film by Trương Minh Quý

KAAREM Video: Viễn tưởng đường phố Film by Trương Minh Quý

-->